Reklama zewnętrzna – rodzaje oraz zalety?

Reklama zewnętrzna nazywana jest także reklamą outdoorową. Jest to reklama prezentowana przy pomocy specjalnych nośników na zewnątrz budynku. Celem reklamy tego typu jest dotarcie do maksymalnej grupy odbiorców, którzy niekoniecznie korzystają na co dzień z reklam głoszonych w radiu lub internecie. Jest to niezwykle skuteczna reklama w przypadku restauracji, czy sklepów stacjonarnych i innych obiektów, które „łapią” klientów z ulicy. Nośniki reklam zewnętrznych, najczęściej zlokalizowane są w miejscach użyteczności publicznej, takich jak ciągi komunikacyjne, np. przystanki, czy trasy rowerowe. Jakie funkcje może pełnić reklama zewnętrzna? Jakie są jej rodzaje i największe zalety?

Reklama zewnętrzna — definicje

Tak jak wspomnieliśmy, reklama zewnętrzna, nazywa jest również reklamą outdoorową lub OOH. Słowo outdoor z angielskiego oznacza właśnie zewnętrzny lub plenerowy. Reklamami zewnętrznymi będą zatem te formy przekazu marketingowego, które do konsumentów docierają poza ich miejscem zamieszkania. Reklamy outodoorowe zlokalizowane są najczęściej w ciągach komunikacyjnych o dużym natężeniu ruchu. Za reklamę typu OOH uznaje się również reklamy umieszczane w środkach komunikacji miejskiej oraz na pojazdach, a także w galeriach handlowych czy kinach. Co ważne, jest to nienachalny rodzaj reklamy, który nie atakuje danego konsumenta, lecz trafia do szerszego grona, dzięki czemu jest też bardziej lubiany przez odbiorców.

fot. pixabaycom | cc0

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to szereg rozmaitych nośników, które różnią się między sobą gabarytami i miejscem ekspozycji, a także materiałami zastosowanymi do ich wyprodukowania. Reklamę outdoorową można podzielić na dwa rodzaje – reklamę podświetlaną i niepodświetlaną. Reklama podświetlana to reklama, w której zastosowano dodatkowe źródło światła. Celem podświetlenia jest podniesienie widoczności reklamy lub lepszego wyeksponowania najważniejszych treści. Reklama podświetlana może być również projektem, w którym odpowiednio dobrane światło zostało zintegrowane z danym nośnikiem treści i formą reklamy typu outdoor. Bez wątpienia jest to bardzo skuteczna reklama, którą każdy odbiorca ujrzy już z daleka, np. podczas jazdy samochodem lub rowerem oraz w ciemności. Reklama niepodświetlana natomiast to podstawowy i ekonomiczny zewnętrzny nośnik reklamowy. Tego typu reklama przeznaczona jest do eksponowania treści przede wszystkim w ciągu dnia.

Plexi Lublin

Jakie są zalety reklamy zewnętrznej?

Jakie są zalety reklamy zewnętrznej? Przede wszystkim reklama zewnętrzna w krótkim czasie trafia do bardzo szerokiego grona odbiorców. Długi czas ekspozycji i powszechność tego typu reklamy powoduje, że ma ona znaczący wpływ na decyzje zakupowe, ponieważ na długo utrwala się w pamięci. Odpowiednio skonstruowany przekaz jest łatwy w odbiorze i zrozumiały dla maksymalnej liczby osób. Reklama tego typu ma więc duże znaczenie dla rozpoznawalności marki.